Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ
Звіт про участь у роботі Генеральної Асамблеї IPEN
|
Тема |
Суттєвість |
Позиція IPEN |
Ратифікація Стокгольмської конвенції |
Тільки 95 країн ратифікували Конвенцію. |
Просувати ратифікацію |
Фінансові та технічні ресурси |
Країни, що розвиваються та є Сторонами повинні бути забезпечені повністю фінансовими та технічними ресурсами для виконання ними зобов'язань перед Конвенцією. |
Постійний моніторинг та оцінка використання фінансових ресурсів. |
Участь громадськості та обізнаність |
Правила процедури та компетенція (terms of reference), які розроблено Комітетом з розгляду COЗ (the POPs Review Committee — POPRC) та іншими Експертними робочими Групами будуть обговорюватись на КС-1. |
Гарантія повного доступу до інформації, прозорість та участь громадськості у процесі та діяльності повинна бути обговорена та прийнята на КС-1 (в POPRC, в Експертній Групі з найкращих наявних методів і найкращих видів природоохоронної практики (BAT/BEP) та при удосконаленні Посібника з діоксинів). Підвищення обізнаності та стимулювання участі громадськості в створенні та виконанні Національних планів виконання (NIP). |
Комітету з розгляду СОЗ |
Додатковий механізм для угоди по СОЗ (що підпадають під Додаток D) - PBDE, ліндан, інші - |
Гарантія відкритого та прозорого процесу щодо правил процедури POPRC, оскільки НПО повинні продовжувати участь в якості спостерігачів. |
ВАТ/ВЕР керівні принципи |
КС-1 може зробити спробу прийняти ВАТ/ВЕР керівні принципи. |
Проект Керівних принципів містить корисну інформацію, але ця роботу вимагає доробки, оскільки значні невідповідності повинні бути з'ясовані перед розглядом Керівних принципів для прийняття. |
Посібник з інвентаризації діоксинів |
Інвентаризацію для усіх джерел діоксинів не закінчено. |
Цей документ є некоректним і його не можна бути прийняти на КС-1. |
Низький зміст СОЗ та керівні принципи Базельської конвенції з відходів, що містять СОЗ |
Перевірка підтримки цілей Конвенції |
Несумісність зі Стокгольмською конвенцією, не можна бути прийняти на КС-1. Недоліки наведено у IPEN Fact Sheet. |
DDT та малярія |
Дискусія по DDT |
Розширення дискусії по DDT, необхідність ввести обмежувальний фактор для запасів DDT, які призначені для боротьби з малярією та розглянути альтернативи, які безпечні для здоров'я та довкілля. |
В період підготовки до КС-1 IPEN проводила активну діяльність та підготувала відповідні матеріали за головними темами КС-1, які було презентовано та поширено серед учасників КС-1.
1. Побічні продукти та ВАТ/ВЕР керівні принципи:
2. Розміщення відходів, які містять СОЗ та визначення «низького» змісту СОЗ:
3. Інвентаризація джерел діоксанів на національному рівні:
4. Розширення списку СОЗ в Конвенції (POPRC):
5. Глобальні дії та джерела для підвищення обізнаності:
Організації, які приймали участь в цьому проекті, виконали роботу з відбору проб курячих яєць та проведення аналізу на зміст СОЗ в них. Вибір курячих яєць в якості об'єктів для дослідження було обумовлено тим, що ці продукти є найбільш загальними та необхідними в раціоні харчування людей. Проект виконувався в 17 країнах на 5 континентах світу (Беларусь, Болгарія, Чехія, Єгипет, Індія, Кенія, Мексика, Мозамбік, Пакистан, Філіппіни, Росія, Сенегал, Словаків. Танзанія, Туреччина, Уругвай, США). Яйця тестувались на зміст діоксанів, фуранів, ПХБ, гексахлорбензолу (НСВ), ліндану та бромвміщуючих речовин, які використовуються для створення вогнетривких матеріалів. В курячих яйцях може знаходитись до 9 таких речовин. Результати презентовано в двох звітах та під час проведення Глобального Тижня Дій (http://www.oztoxics.org/ipepweb/egg):
НПО з усього світу прийняли участь в Глобальному Тижню Дій в квітні 2005 р. Центром подій став День Землі 22 квітня.
Цей журнал створює Фонд реалізації ідей (Бєларусь) за участю членів IPEN з усього світу. Спеціальний випуск цього Журналу було присвячено КС-1 та видано англійською, російської та іспанською мовами.
Крім того, інформаційні матеріали IPEN до КС-1 (перелік наведено нижче) було видано російською мовою (http://accord.cis.lead.org):
Альтернативи поводження зі стійкими органічними забруднювачами (СОЗ)
6. Діяльність IPEN під час подій в Уругваї
Більш ніж 50 організацій-учасниць прийняли участь в цієї події, де обговорювались головні теми КС-1 та майбутні дії IPEN «Майбутнє без токсикантів».
Під час роботи КС-1 було презентовано виставку роботи IPEN та регіональних центрів the International POPs Elimination Project ( IPEP ) у відповідних регіонах, проведено Side Event за результатами роботи регіональних центрів в IPEP , а також було презентовано новій IPEP сайт (http://www.oztoxics.org/ipepweb/egg)
ВЕГО «МАМА-86» є національним координатором IPEN в Україні. З 2004 р. ми приймаємо участь у виконанні IPEProject в межах регіонального центру країн ННД; проводимо роботу на національному та регіональному рівні з проблеми СОЗ; виконуємо проекти з цієї тематики.
Наші результати було представлено під час роботи КС-1 на інформаційному стенді регіонального центру країн ННД та включено в презентацію на Side Event.
Було презентовано:
IPEN спільно з UNIDO и UNEP презентували приклади ефективної участі громадянського суспільства в Стокгольмській конвенції.
Перша конференція Сторін Стокгольмської конвенції про СОЗ (КС-1), відкрившись 2 травня 2005 р. в Пунта дель Есте (Уругвай), тривала до 6 травня 2005 р. Матеріали КС-1 розміщено на сайті: http://www.pops.int/documents/meetings/cop_1/meetingdocs/
Попередній порядок денний КС-1 включав такі питання:
Організація роботи КС-1:
Делегати КС-1 обрали Mariano Arana, Uruguay's Minister of Housing, Territorial Planning, and Environmental президентом КС-1.
Делегати схвалили створення Committee of the Whole (COW) та обрали голову його голову Mark Hyman (Австралія).
Під час КС-1 проходили пленарні засідання, засідання Комітету повного складу (COW), контактної групи з правових та адміністративних питань; Комітету з розгляду СОЗ; контактної групи з фінансових механізмів; контактної групи з ВАТ/ВЕР керівних принципів; регіональних груп. Уся робота в цих групах була відкритою для делегацій та спостерігачів. Спостерігачі від IPEN приймали активну участь в усіх засіданнях, послідовно відстоюючи свою позицію, яка була підготовлена та узгоджена під час роботи Генеральної Асамблеї IPEN напередодні відкриття КС-1.
В останній день роботи Конференції президент КС-1 Mariano Arana (Uruguay) відкрив засідання найвищого рівня. Делегати заслухали доповідь Виконавчого директора UNEP Klaus Topfer, який наголосив на важливості багатосторонності та синергізму між природоохоронними угодами.
В виступах міністрів охорони навколишнього середовища та голів делегацій звучали головні теми:
Головні підсумки роботи КС-1:
Делегати відзначили важливість залучення необхідних ресурсів для проведення досліджень по пошуку екологічно й економічно прийнятних альтернатив використанню ДДТ.
Керівні принципи з розробки Національних планів виконання (НПВ) Стокгольмської конвенції про СОЗ. Більш 80 країн уже працюють над своїми НПВ, використовуючи Керівні принципи, які більшістю країн розглядаються як цілком достатній матеріал для розробки НПВ. На КС-1 було презентовано два підготовлених НПВ від Молдови та Канади. Головна проблема для більшості країн — пошук фінансових ресурсів, необхідних для виконання намічених у НПВ видів діяльності.
Під час обговорення проекту рішення по Комітету з огляду СОЗ учасники Конференції відзначили широку участь представників усіх регіонів у його роботі. До роботи в Комітету можуть також залучатися зовнішні експерти та експерти із НУО в якості спостерігачів. Крім того, на його засідання будуть запрошуватися ті країни, що внесли в секретаріат Конвенції свої пропозиції щодо нових речовин для включення їх в список Конвенції.
Було домовлено розглянути чотири речовини для додатку їх до переліку СОЗ, які підпадають під юрисдикцію Стокгольмської конвенції про СОЗ. До них належать два
К этим веществам относятся: два сповільнювача вогню — полібромований ефір (Р BDE) і гексабромобіфеніл (HBB), інсектицид ліндан та пестицид хлордекон.
Фінансові механізми.
На КС-1 контактна група з фінансових механізмів розробила проекти керівних принципів фінансових механізмів, проект Меморандуму про згоду між Глобальним екологічним фондом (the Global Environment Facility — GEF) та КС, проект Документу з компетенції (ToR) для огляду фінансових механізмів. Було відмічено ключову роль GEF в фінансуванні імплементації Стокгольмської конвенції про СОЗ та його подальшу участь в якості вірогідного фінансового механізму Конвенції.