Від моделей до реальності:
практичне впровадження ідей освіти для сталого розвитку
31 березня 2006 р. у м. Харкові пройшов круглий стіл «Від моделей до реальності: практичне впровадження ідей освіти для сталого розвитку».
Організаторами цього заходу виступили Харківська міська екологічна громадська організація «МАМА-86-Харків», Харківський науково-методичний педагогічний центр Управління освіти Харківської міської ради, Харківська національна академія міського господарства.
Захід проводився у рамках проекту Всеукраїнської екологічної громадської організації «МАМА-86» — «Зелений вибір України», який присвячено сталому виробництву та споживанню в країні і впроваджується за підтримки фонду NOVIB Oxfam (Королівство Нідерландів).
Метою заходу стало обговорення ролі екологічної освіти у процесі практичного впровадження ідей освіти для сталого розвитку на прикладах спільної роботи ВЕГО «МАМА-86» з вищими, загальноосвітніми та позашкільними закладами освіти.
Учасниками заходу були викладачі вищих навчальних закладів м. Харкова та м. Києва, вчителі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів м. Харкова, методисти Харківського науково-методичного педагогічного центру, Харківського обласного науково-методичного інституту безперервної освіти, представники громадських організацій, видавництв, студенти вищих учбових закладів (усього 60 чоловік).
Теми обговорення на круглому столі:
- Стратегія регіону країн Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН) для освіти в інтересах сталого розвитку та шляхи її впровадження.
- Національна стратегія екологічної освіти як складова частина освіти для сталого розвитку.
- Проект ВЕГО «МАМА-86» «Зелений вибір України», присвячений сталому виробництву та споживанню в країні.
- Співробітництво державних і неурядових організацій для реалізації цілей освіти в інтересах сталого розвитку.
- Приклади спільної практичної діяльності щодо розробки та втілення елементів екологічної освіти в навчальний та виховний процеси.
Учасники круглого столу:
- Ознайомилися з діяльністю ВЕГО «МАМА-86» за напрямком «Екологічна освіта та просвіта».
- Ознайомилися зі шляхами впровадження Стратегії регіону країн Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН) для освіти в інтересах сталого розвитку.
- Обговорити хід реалізації «Концепції екологічної освіти в Україні» на регіональному рівні.
- Ознайомилися з досвідом роботи навчальних закладів щодо створення та реалізації моделей екологічно орієнтованого освітнього середовища.
Було заслухано та обговорено 11 доповідей згідно з програмою круглого столу.
Під час роботи круглого столу його учасникам було надано методичну допомогу (буклети, брошури) щодо розробки та втілення ідей освіти для сталого розвитку у навчальний та виховний процеси.
Окремим блоком роботи круглого столу стало обговорення концепції школи сталого розвитку, яку можливо розвивати, виходячи з двох підходів:
- Трансформування екологічної освіти в освіту для сталого розвитку (приклад Росії).
- Створення нової структури на державному рівні, яка виконує функції з освіти для сталого розвитку (приклад Великобританії).
Учасникам круглого столу було презентовано інформаційні матеріали з питань створення моделей шкіл сталого розвитку.
Серед учасників круглого столу було проведено анкетування для визначення напрямків та шляхів співробітництва державних і неурядових організацій для реалізації цілей освіти в інтересах сталого розвитку.
За матеріалами виступів та обговорень учасники круглого столу прийняли відповідну резолюцію з рекомендаціями щодо покращання державної екологічної політики в освітньому просторі.
|