За круглим столом у Севастополі обговорили шляхи забезпечення міста здоровими й екологічно дружніми харчами місцевого виробництва Друк
Понеділок, 30 вересня 2013, 00:00

130939 sevastopol_round_table30 вересня 2013, Севастополь — Метою Тижня екологічного споживача в 2013 році є просування екологічно відповідального харчування серед українців. Досягнення поставленої мети можливе лише тоді, коли екологічне харчування є предметом широкого суспільного діалогу, коли громадськість, влада і бізнес об’єднують зусилля для забезпечення доступу громадян до здорової та екологічної їжі. Саме з цією ціллю ГО «МАМА-86-Севастополь» зібрала за круглим столом місцеві громадські організації, посадовців, бізнесменів; бізнес представляли як виробники продуктів харчування, так і ті підприємства, до яких ці продукти мають надходити – ресторани, магазини.

Як було зазначено під час обговорення, місцеві виробники продуктів харчування шукають виходи на місцевий ринок. Місцевий готельний і ресторанний бізнес, продуктові магазини хочуть збагатити свій асортимент за рахунок якісної продукції та економити на логістиці. Влада зацікавлена в налагодженні внутрішнього товарообігу в місті та розвитку місцевого підприємництва. Чому ж севастопольські фермери програють у конкуренції з імпортерами й великими виробниками харчової продукції? Чому так мало їхніх продуктів у магазинах і закладах громадського харчування, якщо вони є більш екологічними й корисними для здоров’я? Відповіді на ці запитання й шукали учасники круглого столу, до якого, як виявилося, зацікавлені сторони практично не мали можливості обговорити ці питання та узгодити свої позиції.

У ході дискусії розглядались різні моделі, варіанти кооперації, позиціонування, сертифікації, які б покращили доступ місцевого виробника екологічних продуктів до місцевого ринку, а мешканців та гостей міста – до здорової їжі. Про досвід європейських країн говорили координатор проекту «Просування органічної продукції в Севастопольському регіоні» Людмила Панова та маркетолог мережі BRS Тетяна Большакова. Потреби місцевого бізнесу були в центрі уваги директора магазину «ЭкоЕд» Станіслава Астахова, керівника комітету з питань самоорганізації населення, реформування в сфері ЖКГ та садівничих товариств Валентина Шестака та виробника екологічної харчової продукції Олексія Степанова. Можливості співпраці бізнесу та влади розглядали депутат районної ради Анна Стригіна, співробітник СЕС Ганна Тіманова та інспектор з питань прав споживачів Валентина Марушевська. Про особливості виробництва екологічної харчової продукції в Швеції розповідала менеджер проектів Шведського товариства охорони природи Сара Нільсон. Про можливі моделі участі громадських організацій у міжсекторальному діалозі навколо питань сталого споживання говорила виконавчий директор ВЕГО «МАМА-86» Зоряна Міщук.

За словами керівника ГО «МАМА-86-Севастополь» Тетяни Герасимової, у неї немає сумнівів, що після круглого столу будуть зроблені конкретні спільні кроки для виконання досягнутих на ньому домовленостей: «Користь для всіх сфер бізнесу від налагодження внутрішнього товарообігу є очевидною, зацікавленість з боку влади та громадських організацій висока. Ми будемо координувати подальшу комунікацію, щоб прийняті сьогодні рішення дали свої плоди».

***

Тижні екологічного споживача в Україні – тижневі концентровані інформаційно-просвітницькі кампанії, що мають на меті популяризацію екологічно відповідального споживання і сфокусовані на одній з актуальних тем сталого споживання – проводяться з 2012 року Всеукраїнською екологічною громадською організацією «МАМА-86» за підтримки Шведського товариства охорони природи та у співпраці з різними партнерськими організаціями.

Шведське товариство охорони природи вже багато років поспіль кожного жовтня проводить подібні кампанії в своїй країні, завдяки чому вдалося значно підвищити поінформованість населення про переваги дружнього до довкілля способу життя, розвинути законодавчу базу, що заохочує екологічне споживання та забороняє або обмежує пропозицію екологічно шкідливих товарів і послуг, а також сформувати коло екологічно відповідальних виробників та продавців, що зі свого боку сприяють переходу шведського суспільства до більш сталих форм споживання.