Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

15-й Всесвітній водний тиждень

21—27 серпня 2005 року в Стокгольмі пройшов 15-й Всесвітній водний тиждень (ВВТ). Близько 1400 делегатів із різних країн світу брали участь в семінарах, конференціях та форумах у рамках цього тижня, організованого SIWI , Шведським міжнародним водним інститутом, за співробітництва з 80-ма іншими організаціями.

Програма ВВТ включала різноманітні заходи:

  • 15-й Стокгольмський симпозіум з управління басейном водозбору — технічні та програмні рішення в регіональному розвитку.
  • Пленарні засідання і роботи в групах.
  • Семінари і паралельні події.
  • Церемонії вручення Стокгольмського Призу і нагородження,

а також цікаву культурну програму

Представники «МАМА-86» вже другий рік беруть участь в цій важливій міжнародній події, присвяченій вирішенню проблем води.

Після завершення дворічного розгляду Комісією ООН по стійкому розвитку теми «Вода, санітарія та людські помешкання» ВВТ у Стокгольмі стає основною міжнародною подією, яка сфокусована на моніторингу проблем і прогресу в досягненні Цілей розвитку тисячоліття (ЦРТ). Також Стокгольмський водний тиждень став місцем проведення Форуму зацікавлених сторін (ФЗС) по реалізації Водної ініціативи (ВІ) ЄС.

В роботі сьогоднішнього ВВТ взяли участь Цвєткова Ганна зі стендовою доповіддю «Перший екосанітарний туалет в Україні». Презентація стендової доповіді проходила 23—24 серпня в рамках семінару 4 «Розробка рішень проблем водопостачання і водовідведення для досягнення ЦРТ».

23—25 серпня Європейська Комісія провела зустрічі партнерів ВІ ЄС та ФЗС. Як представник НДО регіону Східної Європи, Кавказу та Центральної Азії (СЄКЦА) Г. Цвєткова виступила на першій сесії, присвяченій темі «Власність і створення ефективних партнерств», а також брала участь в обговореннях під час двох інших сесій на теми: «Як мобілізувати місцевий запит і підвищити ефективність допомоги для досягнення ЦРТ. Корисність національних діалогів» та «Як підсилити зв'язок між водопостачанням, санітарією та інтегрованим управлінням водних ресурсів (ІУВР)» На цій зустрічі партнерів відбулося обговорення документу «Стратегія розвитку Європейської водної ініціативи» (електронна версія може бути надіслана за запитом).

Серед основних висновків цих дискусій були наступні:

  • Реалізація ВІ ЄС повинна базуватися на активному залученні, партнерстві та розділенні загальної відповідальності за виконання обраних цілей усіма основними зацікавленими сторонами (державою, бізнесом, громадськістю, наукою тощо).
  • На сьогоднішньому етапі основний фокус в розвитку ВІ ЄС робиться на проведення національних діалогів (діалогів на рівні країни).
  • Держави повинні виконувати роль лідера і координатора національних діалогів. На рівні держави повинен бути визначений державний орган, який координує і відповідає за процес створення водних стратегій і національних планів дії по воді, спрямованих на забезпечення доступу до безпечної питної води, до умов санітарії і на раціональне використання і інтегроване управління водними ресурсами країни.
  • Фінансування водних планів повинно передбачати як інвестиції ззовні, так і власні ресурси країни.
  • Роль приватного сектора повинна бути адекватною. Національні діалоги повинні проходити у відкритому спілкуванні зі всіма зацікавленими сторонами, при постійному інформуванні і звітності, при розділенні почуття відповідальності за досягнення цілей ВІ ЄС між ЄС та країнами-бенефіціаріями, між всіма зацікавленими секторами суспільства всередині кожної країни, що залучені до ВІ ЄС.
  • Накопичений значний досвід білатерального співробітництва та допомоги країн ЄС Африканським країнам (Гана, Ефіопія, Мозамбік та інші) з вирішення проблем управління басейнами рік, по створенню стратегій та планів дії.

Під час ФЗС були проведені декілька раундів загального обговорення проблем реалізації ВІ ЄС. Серед таких проблем були названі проблеми незадовільного інформування та низької участі громадськості в ході реалізації ВІ ЄС, була підкреслена необхідність для НУО СЄКЦА в проведенні тренінгів по інструментах і формату залучення громадськості до реалізації ВІ ЄС, необхідність підтримки ініціатив (жіночі партнерства, місцеві ініціативи тощо) з впровадження ефективних та доступних технологій (екосанітарії зокрема), питання участі приватного сектора і проблеми приватизації.

За додатковою інформацією звертайтеся до .