Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Прес-конференція в Міністерстві транспорту України 
щодо будівництва глибоководного судоходного шляху «Дунай — Чорне море» в гирлі Бистрому, що проходить через заповідну зону Дунайського біосферного заповідника

11 листопада 2003 року (м. Київ) у залі засідань Міністерства транспорту України відбулася прес-конференція, присвячена будівництву глибоководного судоходного шляху «Дунай — Чорне море» в гирлі Бистрому, що проходить через заповідну зону Дунайського біосферного заповідника (далі  ДБЗ).

На прес-конференції були присутні: представники Міністерства транспорту України, Державного підприємства «Дельта-лоцман», Голова Громадської Ради при Міністерстві охорони навколишнього природного середовища України та представники громадських організацій.

На запитання журналістів та представників громадськості відповідав директор Державного підприємства «Дельта-лоцман» Бездольний Віктор Володимирович, оскільки саме Державне підприємство «Дельта-лоцман» є замовником будівництва шляху.

Було зазначено, що:
проектно-кошторисна документація будівництва шляху через територію ДБЗ вже отримала позитивний висновок державної екологічної експертизи та державної комплексної експертизи;
13 жовтня 2003 року затверджено відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів України техніко-економічне обґрунтування будівництва шляху через територію ДБЗ;
за результатами міжнародного форуму, що відбувся 16-19 жовтня 2003 року в м. Одеса та в якому взяли участь експерти-представники 14 країн, які мають досвід будівництва та експлуатації штучно створених судоходних шляхів, була схвалена резолюція, в якій учасники форуму підтримали будівництво глибоководного судоходного шляху «Дунай-Чорне море» через ДБЗ з урахуванням передбачених компенсацій (розширення території ДБЗ; фінансова компенсація ДБЗ).

Крім того, 27-31 жовтня 2003 року Україна приймала представників ЮНЕСКО, метою візиту яких було вивчення ситуації, що склалася навколо будівництва шляху через заповідну зону заповідника, оскільки ДБЗ за своїм статусом є транскордонним та належить до світової мережі біосферних резерватів ЮНЕСКО. За словами Бездольного В. В., експерти відмітили, що грубих порушень Україною, ратифікованих нею міжнародних конвенцій не виявлено. Бездольний В. В. повідомив, що наступним кроком на шляху прийняття рішення щодо будівництва шляху в гирлі Бистрому буде здійснення оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС). Журналістів та громадськість запевнили, що отримання всіх документів з даного питання є можливим для всіх зацікавлених осіб. Зокрема, зазначено, що планується зустріч представника ДП «Дельта-лоцман» з членами Громадської Ради Міністерства охорони навколишнього природного середовища, а також проведення за ініціативою громадськості громадських слухань з цього питання. На запитання щодо будівництва Україною ще одного судоходного шляху «Дніпро-Даугава» Бездольний В. В. повідомив, що дане будівництво зараз знаходиться лише на стадії ідеї.

За додатковою інформацією звертайтеся до:

Галина Прістинська, юрист ВЕГО «МАМА-86»