Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ
РЕЗОЛЮЦІЯ
учасників круглого столу
«Від моделей до реальності: практичне впровадження ідей освіти для сталого розвитку»
31 березня 2006 р., м. Харків
Організатори:
|
Харківська міська екологічна громадська організація «МАМА-86-Харків»
Науково-методичний педагогічний центр Управління освіти Харківської міської ради
Харківська національна академія міського господарства
|
За підтримки:
|
Фонду NOVIB Oxfam (Королівство Нідерландів) у рамках проекту Всеукраїнської екологічної громадської організації «МАМА-86» «Зелений вибір України»
|
Ми, учасники круглого столу «Від моделей до реальності: практичне впровадження ідей освіти для сталого розвитку», обговорили наступні питання:
- Стратегія регіону країн Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН) для освіти в інтересах сталого розвитку та шляхи її впровадження.
- Формування екологічної свідомості учнів в контексті концепції сталого розвитку.
- Національна стратегія екологічної освіти як складова частина освіти для сталого розвитку.
- Реалізація «Концепції екологічної освіти України».
- Екологізація освіти у контексті інтеграції України до європейського освітнього простору.
- Оновлення змісту, форм та методів екологічного навчання та виховання.
- Робота ВЕГО «МАМА-86» за напрямком екологічної освіти та просвіти: проект «Зелений вибір України», присвячений сталому виробництву та споживанню в країні.
- Співробітництво державних і неурядових організацій для реалізації цілей освіти в інтересах сталого розвитку.
- Приклади практичної діяльності щодо розробки та втілення елементів екологічної освіти в навчальний та виховний процеси.
- Реалізація методу проектів в екологічній освіті та вихованні.
- Необхідність розробки державної стратегії з освіти для сталого розвитку.
- Необхідність фінансової підтримки з боку держави заходів щодо реалізації екологічної освіти як складової освіти для сталого розвитку.
За матеріалами обговорення ми зазначили:
- необхідність підвищення поінформованості громадськості щодо сучасних тенденцій у галузі освіти (Стратегія ЄЕК ООН з освіти в інтересах сталого розвитку, Декада ООН (2005—2014 рр.) з освіти в інтересах сталого розвитку), особливо серед фахівців та молоді;
- необхідність активної роботи на національному рівні щодо розробки і реалізації Стратегії ЄЕК ООН з освіти в інтересах сталого розвитку;
- необхідність привернення уваги державних структур, загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти задля ефективної реалізації «Концепції екологічної освіти України»;
- необхідність підвищення кваліфікації відповідних виконавців для успішної реалізації «Концепції екологічної освіти України»;
- необхідність введення в навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів окремого курсу «Основи екологічних знань»;
- необхідність підготовки відповідних фахівців для викладання курсу «Основи екологічних знань» на сучасному рівні;
- недосконалість сучасної системи підготовки та перепідготовки вчителів, які викладають екологію;
- відсутність спеціалізованої навчальної літератури та науково-популярної літератури з екологічних питань;
- відсутність регіональних програм з екологічної освіти;
- необхідність зміцнення партнерства між громадськістю та громадськими організаціями, владою, науковими структурами, загальноосвітніми та позашкільними закладами освіти для вирішення питань освіти в інтересах сталого розвитку;
- необхідність організації широкого залучення вчителів та громадських організацій до міжнародних програм співробітництва з екологічної освіти та виховання;
- необхідність вивчення і поширення передового вітчизняного та світового досвіду з організації освіти в інтересах сталого розвитку за сучасними формами, методами та технологіями.
З метою прискорення темпів інтеграції України до Європейського Союзу та актуалізації державної екологічної політики на національному і регіональному рівнях, консолідації зусиль державних, бізнесових кіл, громадськості у вирішенні екологічних проблем України
звертаємось з проханнями:
- до Верховної Ради України: прискорити прийняття Закону України «Про освіту з питань сталого розвитку»;
- до зацікавлених міністерств і відомств: активно включитися у розробку і реалізацію Стратегії ЄЕК ООН з освіти в інтересах сталого розвитку; налагодити постійні зв’язки з європейськими структурами і структурами ООН, залученими до процесу Декади ООН (2005—2014 рр.) з освіти в інтересах сталого розвитку; брати участь у заходах, запланованих у рамках Декади; розробити і прийняти національні плани дій у рамках ДОСР, сприяти розвитку міжсекторального партнерства щодо їх підготовки і реалізації, забезпечити заплановані заходи необхідними інформаційними і фінансовими ресурсами;
- провести спільну нараду за участю фахівців Міністерства освіти та науки і Міністерства охорони навколишнього природного середовища для обговорення механізмів впровадження «Концепції екологічної освіти в Україні»;
рекомендуємо:
- вважати стратегічно необхідним розвиток напрямку «Освіта для сталого розвитку», який формує у дітей цілісний екологічний світогляд, культуру високого рівня, екологічні знання і поступово стає потужним важелем у вирішенні екологічних і соціально-економічних проблем України;
- сприяти розробці та затвердженню регіональних програм розвитку екологічної освіти з урахуванням особливостей місцевих соціально-економічних та природних умов, а також культурних традицій;
- започаткувати цикл семінарів, присвячених сталому розвитку та проблемам екологічної освіти і виховання для вчителів природничих дисциплін загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів міста з залученням провідних фахівців-екологів;
- залучити до обговорення, розробки та впровадження програм і заходів з втілення у освітню практику ідей сталого розвитку молодих спеціалістів та фахівців–екологів (студентів та випускників вищих навчальних закладів);
- створити систему підтримки авторських проектів, які спрямовані на реалізацію освітніх програм з реалізації ідей сталого розвитку;
- сприяти участі дітей у міжрегіональних, національних та міжнародних екологічних заходах;
- сприяти співробітництву загальноосвітніх навчальних закладів, позашкільних закладів з громадськими екологічними організаціями міста Харкова та забезпечити умови для розвитку дитячого екологічного руху (дитячих екологічних організацій);
- продовжувати і поширювати практику спільних зустрічей представників неурядових організацій, загальноосвітніх навчальних закладів та позашкільних закладів міста Харкова з метою обміну досвідом та координації спільних дій щодо освіти для цілей сталого розвитку;
- рекомендувати створення районних екологічних таборів на базі районних будинків дитячої та юнацької творчості для розвитку екологічної просвіти та виховання серед дітей;
- створити інформаційний банк даних з екологічної освіти і виховання у місті Харкові (навчальні плани та програми з екологічних дисциплін, відомості про екологічну роботу у закладах освіти міста, відомості про дитячі громадські екологічні організації) і розмістити його у мережі Інтернет;
- створити екологічні центри у кожному районі міста з метою надання інформаційної та методичної допомоги викладачам екології та природничих дисциплін і координації роботи у галузі охорони довкілля серед дітей;
- забезпечити підтримку та розповсюдження передового вітчизняного та світового досвіду з освіти в інтересах сталого розвитку;
- сприяти видавництву підручників, посібників та науково-популярних видань з екологічних питань;
- сприяти видавництву інформаційних матеріалів та фільмів з екологічної тематики на електронних носіях.
|
|
|