Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Шостий Європейський молодіжний водний парламент
«Почуй Дунай, святкуй День Дунаю!»

13—17 травня 2005 року
Румунія

 

Звіт

Юрескул В.А.

Склад української делегації:

  • Юрескул Вікторія — керівник групи,
  • Савченко Валентина (Одеса),
  • Зангіна Настасія (Вилкове),
  • Балацький Микола (Вилкове),
  • Лавренов Василь (Ізмаїл),
  • Маломуж Ольга (Ізмаїл).

Основні держави — учасники: Австрія, Болгарія, Боснія й Герцеговина, Румунія, Сербія, Україна, Франція.

Офіційне відкриття шостого європейського молодіжного водного парламенту відбулося 13 травня 2005 року в 15.00 у міській раді міста Тулча.

Молодь привітали команда Solidarity Water Europe, представники місцевих органів влади, Комісії із захисту Дунаю, Європейського союзу, румунської організації Apele Romane та ін.

Кожний юний представник прибулих делегацій урочисто вимовив клятву рідною мовою.

«Вода є спільним спадком всього людства. Наш обовязок зробити свій внесок у сталий розвиток і справедливе управління водними ресурсами. Я......…, мешканець басейну Дунаю, як парламентарій Шостого європейського молодіжного водного парламенту, урочисто обіцяю безпосередньо брати участь в заходах організації та святкування Дня Дунаю»

Після офіційного відкриття всі учасники відправилися в село Узлина, де відбувалася основна робота в рамках Шостого європейського молодіжного водного парламенту.

Пленарне засідання 14 травня 2005 року було присвячено презентації місцевих проектів свята День Дунаю. Організації, які трохи пізніше приєдналися до проекту, презентували проекти, над якими вони працюють на сьогоднішній день.

Презентація української делегації була зроблена дуже барвисто й викликала жвавий інтерес.

Організатори парламенту поцікавилися наскільки тісно ми співробітничаємо з місцевими органами влади, зокрема з фінансової сторони, чи потрібна нам фінансова допомога. Ми відповіли, що з місцевими органами влади співробітничаємо, але на даний момент в основному по інформаційних і методичних питаннях, фінансова допомога нам необхідна.

Подальша робота проходила в наступних робочих групах:

Робоча група №1 Тема: «Написання проекту тексту «Заклик до дії»

Група займалася написанням тексту, що буде переведений на мови держав — учасників проекту й розповсюджений під час проведення місцевих свят Дня Дунаю 29 червня. Учасники цієї робочої групи формулювали повідомлення молодих людей, адресоване іншим молодим людям, громадянам їхньої країни, членам парламенту й іншим з метою їхнього залучення до участі до керування водними ресурсами.

У даній робочій групі працювали Зангіна Настасія й Савченко Валентина.

Робоча група №2 Тема : «Дельта — особлива экосистема»

Група з'ясовувала роль і функції дельти, обговорювала проблеми участі в керуванні ресурсами дельти й у виконанні вимог існуючого законодавства, спрямованого на захист дельти. Дельта — складна система, що постійно розвивається, при постійній взаємодії та розвитку водного середовища й суши, при взаємодії прісної води ріки й солоної води моря, де живе й розвивається флора й фауна. Її захист вимагає постійної пильності.

У даній робочій групі працював Балацький Микола.

Робоча група №3 Тема: «Організація співробітництва в басейні Дунаю й створення спільного проекту»

Учасники цієї групи створювали об'єкт для проекту, що повинен об'єднати й зблизити держав-учасників. Об'єкт — двостулкова «книга»: зовні це види Дунаю, виготовлені за допомогою природних матеріалів (камінчиків, піску, черепашок, зібраних хлопцями на березі), усередині — карта Дунаю й маленькі гармошки паперу, на яких кожна держава рідною мовою повинне буде написати основну інформацію про Дунай. повинні будуть організувати регіональну подію уздовж Дунаю.

У даній робочій групі працювала Маломуж Ольга.

Робоча група №4 Тема: «Демократія очами дітей»

У даній робочій групі обговорювалися питання: що є демократія в моєму розумінні, як я можу вплинути на процес прийняття рішень у моїй державі, які існують досягнення й складності. А також хлопцям стояло розробити структуру органів керування в парламенті й самому механізмі, процедуру їхнього формування.

У групі працював Лавренов Василь.

Я надавала посильну допомогу в основному в роботі групи № 4. Організатори надали волю вибору робочих груп для хлопців і керівників.

Вечір міжкультурного спілкування, що відбувся в цей же день, був надзвичайно барвистим і цікавим. Наша делегація представила вірш про Україну, написаний Валентиною Савченко, національні костюми, національну пісню, танець і блюда.

У неділю, 15 травня 2005 року, організатори подарували учасникам захоплюючу екскурсію по території Дунайського біосферного заповідника на моторних човнах.

Хотілося б відзначити, що прогулянка була для нас досить незвичайною й захоплюючою. Хоча викликає сумніву її екологічна спрямованість. Човни настільки близько наближалися до гнізд корморанів, що до них можна було дотягтися руками. Птахи були досить налякані нашим візитом, багато хто вистрибували із гнізд у воду. Запах бензину й мастила, коли ми розверталися викликав у нас відразу, а птахи там живуть! Капітан нашого каравану (12! човнів) сказав, що він возить по території заповідника до 100! туристів на місяць.

У другій половині дня парламент відвідали місцеві рибалки, представники Румунського біосферного заповідника, хлопці мали можливість задати їм різні питання.

Потім продовжилася робота в робочих групах.

16 травня 2005 року робоча група №4 розробила й представила наступну систему органів управління парламентським життям — президент, віцепрезидент і координаційна рада. До складу останньої входять представники кожної робочої групи, тобто 4 особи. Кандидати в президенти повинні були виступити з невеликою (6 хв.) промовою, у якій відобразити своє бачення водних поблем взагалі, проблем Дунаю, свого внеску в діяльність парламенту й поліпшення екологічної ситуації. Президент обирався на підставі загального таємного голосування всіма учасниками. Кандидат у президенти повинен був набрати більше 50% голосів. Вицепрезидент — наступна за президентом по кількості голосів особа.

Також почала роботу Робоча група для керівників Тема: «Інструменти й методи освіти з питань води й демократії».

У даній групі були представлені:

  • Хартія для молоді, розроблена в Раді Європи;
  • Проект Флоппі: рибка — лялька, що розповідає хлопцям про воду, правильний обіг з водними ресурсами, дбайливе відношення до водних жителів і т.п.;
  • Проект Розалі: дівчинка та її друг гусак приходять до дітей і розповідають про правильний обіг з відходами, економію водних ресурсів і т.п.;
  • Місцеві молодіжні екологічні парламенти, організовані в селах Киргизстану, освітня діяльність Румунського Дунайського біосферного заповідника й ін.

Після обіду на пленарному засіданні кандидати в президенти оголосили свої передвиборні програми і відбулося голосування.

Від української делегації балотувалась Савченко Валентина.

За результатами голосування, президентом став Андрій (Румунія), а віцепрезидентом Андреас (Австрія).

17 травня відбулася фінальна сесія парламенту в місцевій раді міста Тулча.

Підсумки:

  • святкування Дня Дунаю в Будапешті, зустріч із представниками Комісії із захисту Дунаю поставлено під загрозу, тому що саме свято буде проходити на VIP судні, доступ на яке буде надзвичайно обмежений. У будь-якому разі, якщо не буде особистого представництва від імені парламенту, планується відправлення листів, повідомлень і т.п. з інформацією про результати нашої роботи й наших побажань.
  • Для організації та проведення місцевого свята День Дунаю Української делегації було виділено 500 євро. За результатами заходу нам необхідно буде скласти фотозвіт, узагальнити всі досягнуті нами матеріали й надати на розгляд організаторам. Фінансові документи необхідно буде відправляти скоріш за все по факсу.
  • Ми повинні будемо зозповсюджувати текст заклику до дії в нашій країні.
  • Ми будемо брати участь в урочистій передачі книги про Дунай серед країн — учасниць проекту, повинні будемо доповнити її зміст текстом українською мовою про значення цієї ріки для нашої держави.

Деякі зауваження наших делегатів по «політичних питаннях»:

  • ми не хотіли особливо акцентувати увагу на питанні будівництва каналу по гирлу Швидке. Питання хлопцям та дівчатам у нефомальной обстановці все таки задавалися, хоча для відповіді на них не надавали належної можливості. З румунської сторони було висловлене припущення про те, що керівник просив їх ні з ким не спілкуватися на подібну тему на парламенті, на що хлопці заперечили.
  • Текст заклику до дії був відредагований з погляду граматики, хоча хлопці вважають, що крім граматики було змінене й змістовне навантаження тексту, текст був ускладнений та зміщено акценти. Діти хотіли б бачити дитячий документ написаний на дитячій мові.