Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Проект «Зелений вибір України», напрямок «Екоосвіта»

Новини жовтня 2004 року від «МАМА-86-Харків»

Що: Серед середніх навчальних закладів Харкова продовжено роботу по визначенню шкіл, де будуть проходити заходи Проекту (ЗОШ № 165, № 122, № 129, НВК № 116, ліцей Харківської національної академії міського господарства, спеціалізована економіко-правова школа (СЕПШ) Народної Української академії).

Однією з форм роботи з учнями в цьому Проекті є проведення екологічних уроків.

Де: В ЗОШ № 165 вже створено план проведення 9 екологічних уроків для учнів 8—10 класів та підготовлено відповідні матеріали до них (Набока І.А.).

Коли: В вересні — жовтні 2004 р. вже проведено два екологічних уроки:

  1. «Озон, його властивості, застосування. Роль озонового шару для життя організмів на Землі» для учнів 10-х класів.
  2. «Радіоактивний розпад хімічних елементів. Шкідливий вплив на живі організми радіоактивного випромінювання» для учнів 9-х класів.

Чому: Поняття «сталого розвитку» найбільш часто розуміють відповідно з визначенням Комісії Брундланд (доповідь «Наше спільне майбутнє», 1987): «це такий розвиток, який задовольняє потребам теперішнього часу, але не ставить під загрозу спроможності майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби» (вільний переклад). Іншими словами — це соціально бажаний, економічно життєздатний і екологічно сталий розвиток суспільства.

Освіта безпосередньо впливає на досягнення довгострокових цілей, вибір сценарію розвитку суспільства. Переорієнтація освіти в інтересах відмови від несталих моделей виробництва та споживання, бережливого відношення до навколишнього природного середовища, досягнення взаєморозуміння і соціальної стабільності, а також цілого ряду інших задач повинна сприяти переходу людства на шлях сталого розвитку.

На сей час не існує єдиного загальноприйнятого визначення терміну «освіта в інтересах сталого розвитку» (ОУР). В основі концепції ОУР закладено:

  • Загальність та безперервність освіти.
  • Міждисциплінарний підхід.
  • Взаємодія вчителя та учня, обговорення, навчання за допомогою досвіду та творчості.

Концепція екологічної освіти в школах України базується на тому, що вона повинна здійснюватись на міждисциплінарній основі. Тому Набока І. А. в рамках навчальної дисципліни «Хімія» для учнів 8—10 класів проводить екологічні уроки, які є базовими в проекті «Зелений вибір України» і які демонструють приклади формування дбайливого відношення учнів до природи та зміцнення міждисциплінарних зв'язків в процесі екологічного виховання дітей.