Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Комунальні послуги у правовому полі України

Як платити за воду?

(Додаток до постанови № 1497 затвердженої КМУ від 30.12.1997р.)

1. Холодна та гаряча вода по своїх характеристиках повинні відповідати ГОСТ 2874-82 «Вода питна. Гігієнічні вимоги та контроль за якістю».

2. Тиск води водопостачання повинен бути не нижче 0,6 кг/см2.

3. По гарячому водопостачанню температура на виході повинна бути не нижче 50о С і не більше 75о С.

4. Якщо вода протягом 5—15 хвилин не досягає температури 50о С, то плата за неї знижується до 70%. Вода нижче 40о С сплачується як холодна.

5. Якщо перерва перевищує 6 годин при цілодобовому постачанні, і займає більш ніж 30% усього часу подачі води по графіку, а також це буває більше 2-х разів на місяць, то плата за холодну та гарячу воду знижується на 3,3% місячної оплати за кожен день відключення.

6. Якщо холодна вода по якості не відповідає ГОСТ 2887-82, оплата за неї знижується на 20% за весь час такої невідповідності, гаряча на 10%.

7. Відключення комунальних послуг — тільки по договору і тільки після письмового попередження споживачів.

Якщо тепло нетепле?

(Послуга надається згідно до Постанови № 1497 КМУ від 30.12.1997 р.)

1. Температура в опалювальний період повинна бути не нижче +18о С, в квартирах з наріжними кімнатами +20о С.

2. За кожен градус відхилення повітря від 18о С до 12о С оплата знижується на 5%, а в інтервалі від 12о С до 5о С на 10% за весь період відхилення.

3. Своєчасний початок або закінчення опалювального сезону здійснюється на умовах якщо середньодобова температура зовнішнього повітря на протязі трьох діб буде підтримуватися +8о С.

4. відхилення показників наданих послуг:

— опалення з запізненням або з достроковим закінченням, не більш 3-х діб згідно з графіком;

— зупинення на 12 годин на добу один раз у місяць;

— плата за опалення зменшується на 3,3 відсотки місячної плати за кожен день перевищення допустимого терміну відхилення.

Правила надання населенню послуг з газопостачання

(Затверджено Постановою КМУ від 09.12.1999 року № 2246)

1. Відношення між газопостачальником і споживачем здійснюються на підставі укладеного договору.

2. Сплата за газопостачання вноситься споживачем за розрахунковий період до 10-го числа наступного місяця, в разі затримання сплати 20-го дня споживачу надсилають попередження, на 30-й день після отримання попередження споживача відключають від газопостачання.

3. За установлений газовий лічильник в квартирі і його навмисне пошкодження несе відповідальність споживач (п. 20).

4. Порушення «Правил» споживачем чи газопостачальником при обслуговані газового господарства житла визначається незалежною експертизою ст. 19 п. 4 Закону України «Про захист прав споживачів».

5. При виявленні порушень «Правил» споживачем, газопостачальник складає акт і один екземпляр надає споживачеві (п. 34).

Представник газопостачальника на заяву споживача (виклик) з'являється на місце протягом 2-х робочих днів.

Споживач, при оформленні пільг на послуги, вимагай контролера робити відмітку в розрахунковій книжці, що «всі документи на пільгу, чи субсидію прийняти» і підпис контролера, який приймав.

Знання своїх прав і свобод перетворює безпомічну маленьку людину в Особистість і Громадянина.

Для того, щоб користуватися правами й свободами, необхідно їх знати.

Доки народ не знає своїх прав та свобод, наданих йому Конституцією та діючим законодавством, демократичні норми не можуть стати реальністю.

Без грамотного відстоювання громадянами своїх прав органи влади можуть приймати рішення, які дуже часто входять в суперечність з інтересами особистості.

Інформацію підготувала громадська екологічна організація «МАМА-86-Артемівськ» з використанням матерілів Херсонського міського товариства захисту прав споживачів (ХМТЗПС).

м. Артемівськ, а/с 28
тел/факс (06274) 30068
Ел. пошта: