Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

ВЕГО «МАМА-86» вітає рішення Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики

Прес-реліз

20 жовтня 2005 року

Для негайного розповсюдження

 

ВЕГО «МАМА-86» вітає рішення Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи «Щодо виділення земельних ділянок у заплаві р. Кучурган», ухвалене 19 жовтня 2005 року на черговому засіданні. Розгляду передувало виїзне засідання, ініційоване Головою Комітету Г. Б. Руденком за клопотанням ВЕГО «МАМА-86» та зверненням мешканців с. Степанівка Роздільнянського району Одеської області.

ВЕГО «МАМА-86» впродовж багатьох років бореться з численними порушеннями екологічного законодавства на річці Кучурган. Внаслідок передачі земель в оренду місцевим фермерам мешканці сіл Степанівської сільради втратили пасовища та право на загальне користування річкою. Потім почалося підтоплення, причиною якого, за підтвердженням екологічної експертизи ВЕГО «МАМА-86», може бути спорудження орендарями ставків, дамб та каналів у заплаві та руслі Кучурганки. Спорудження гідротехнічних споруд підпадає під дію Постанови Кабінету Міністрів України «Про перелік видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку» і для нього проведення державної екологічної експертизи є обов'язковим. У Степанівці ж експертиза не проведена й досі, хоча будівництво триває з 1992 року.

Урахувавши частину пропозицій, наданих ВЕГО «МАМА-86», комітет рекомендував відповідним центральним та місцевим органам виконавчої влади:

  • прискорити затвердження Порядку надання водних об'єктів у користування на умовах оренди;
  • забезпечити проведення державної екологічної експертизи гідротехнічних споруд у заплаві та руслі річки Кучурган;
  • забезпечити картування та облаштування прибережних захисних смуг вздовж річки, а також контролювати дотримання режиму господарювання у їхніх межах і використання та охорону вод та відтворення водних ресурсів;
  • врегулювати питання надання земель під громадські пасовища, узгодивши їх розташування з усіма зацікавленими користувачами;
  • забезпечити використання земель, наданих в оренду, у відповідності до їх цільового призначення; у разі порушення вжити заходів, передбачених статтею 21 Земельного кодексу України (Стаття 21. Наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель: Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: а) визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель).

Таким чином, перший крок до відновлення сили закону на річці Кучурган зроблено. Залишається сподіватися, що регіональна влада не дискредитує знову ідею законності й зуміє втілити в життя імпульс «зверху». А ми будемо пильно за цим наглядати.

За докладнішою інформацією звертайтеся до Олександри Заруцької,
,
телефон у Києві 278–31–01, 279–55–14.