Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Регіональний круглий стіл
«Екологічна демократія в Україні»

19 вересня 2003 року у м. Луганськ відбувся регіональний круглий стіл «Екологічна демократія в Україні» в рамках однойменного проекту. Безпосереднім організатором круглого столу стала Луганська обласна екологічна організація «Зелений світ»  регіональний партнер проекту, що здійснюється Всеукраїнською екологічною громадською організацією «МАМА-86» у партнерстві з організацією Stakeholder Forum for Our Common Future (Великобританія) за підтримки гранту, наданого Посольством Великобританії в Україні і за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Великобританії.

Цей круглий стіл став другим у серії регіональних круглих столів «Екологічна демократія в Україні» і зібрав представників органів влади, бізнесових кіл, НУО, наукових стуктур та правоохоронних органів Луганської області для обговорення питання покращення управління в галузі охорони навколишнього природного середовища та природокористування в регіоні.

Список учасників 

Хід роботи

Під час круглого столу учасниками був зроблений загальний огляд ефективності упраління у сфері охорони довкілля та природокористування в регіоні, а також було вказано на існуючі проблеми в управлінні, а саме:

  • відсутність концепції державного регулювання галуззю забезпечення екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів;
  • брак фахівців з екологічних питань в різних державних структурах, таких як Держуправління екології, в органах місцевого самоврядування;
  • низький рівень розвитку та впровадження екологічної освіти, просвіти та виховання починаючи з дошкільного виховання закінчуючи дорослим населенням;
  • неузгодженість в багатьох випадках в діях різних державних установ;
  • нецільове використання коштів Фонду охорони навколишнього природного середовища України.

Рекомендації

  • розробити концепцію державного регулювання галуззю забезпечення екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів. Тобто створення базового закону  Екологічного кодексу України;
  • ввести в законодавство механізм відповідальності за прийняття рішень, які призводять до нанесення шкоди на навколишнє середовищє та здоровя населення;
  • відтворити екологічні відділи в органах МВС;
  • створити консультативний орган, такий як Екологічна Рада на національному та регіональних рівнях, до якого увійшли б представники різних секторів суспільства: представники виконавчої та законодавчої влади, підприємств, бізнесу, громадськості, наукових та учбових закладів, правоохоронних органів, прокуратури, суду та релігії;
  • розробити механізми залучення населення до таких форм роботи, як суботники чи толоки, які б виконували екологічно просвітницьку та виховну функції;
  • створити недержавне підприємство, яке б проводило експертизи рішень в сфері екології;
  • вдосконалити методику визначення шкоди заподіяної при екологічному правопорушенні;
  • створити систему екологічної освіти, просвіти та виховання на різних рівнях, починаючи з дошкільного та закінчуючи вищою освітою, а також охоплюючи населення та держслужбовців різних органів влади;
  • створити незалежний Екологічний фонд, в розподілі коштів якого приймали б участь представники влади, громадськості та підприємств;
  • закріпити за Міністерством охорони навколишнього природного середовища України функції контролю, нагляду та законодавчого регулювання, а за ресурсними комітетами  функцію господарювання в сфері управління використанням природних ресурсів.

Висновки

Круглий стіл підвищив обізнаність учасників щодо проблем ефективності управління в галузі охорони довкілля та природокористування в регіоні та дав можливість обмінятися думками, висловити різні погляди та проблеми та розглянути проблему в комплексі. У ході роботи учасники продемонстрували свою готовність до подальшої співпраці у сфері підвищення ефективності управління охороною довкілля та природокористування.