Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ
15 вересня 2003 року було видано Указ Президента України N 1039/2003 «Про заходи щодо підвищення ефективності державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів», відповідно до якого Міністерство екології та природних ресурсів було реорганізоване і на його основі були створені два центральні органи виконавчої влади Міністерство охорони навколишнього природного середовища та Державний комітет природних ресурсів України. Розподіл повноважень між цими органами виконавчої влади видається досить дивним. Особливий подив викликає те, що до відання новоствореного Державного комітету відносять питання щодо заповідної справи в Україні. Проте не лише це питання є дискусійним. Ми вважаємо, що дане рішення може призвести до зруйнування цілісності природоохоронної діяльності держави. Визнаючи важливість ефективної побудови сиcтеми органів державного управління, ВЕГО «МАМА-86» разом з регіональними партнерами проекту «Екологічна демократія в Україні» провела серію семінарів, що відбулися у вересні-жовтні цього року в Івано-Франківську, Луганську, Херсоні, Одесі та Києві. Одним із основних завдань круглих столів стало власне обговорення ефективності функціонування такої системи в Україні на нинішньому етапі та обговорення нещодавно проведеної реорганізації Міністерства екології та природних ресурсів. Результатом обговорень стало написання звернення до Президента України із пропозицією внести зміни у вищезгаданий Указ, оскільки у разі його виконання, може бути зруйнована цілісність природоохоронної діяльності держави. Звертаємось до Вас із пропозицією підтримати дане звернення. Сподіваємось, що разом ми зможемо домогтися внесення змін в Указ Президента з метою створення ефективної системи управління у сфері охорони довкілля та природокористування. Лист про підтримку Вами даного звернення надсилайте на адресу до 10 листопада 2003 року. Заздалегідь вдячні за Вашу підтримку, З повагою, Оксана Білобран, Голова Координаційної Ради ВЕГО «МАМА-86» координатор проекту «Екологічна демократія в Україні»
Президенту України
Вельмишановний Леоніде Даниловичу! Ми, представники екологічної громадськості України, звертаємося до Вас з питання загальнонаціональної ваги та стратегічного значення. 15 вересня 2003 року було видано Указ Президента України за № 1039/2003 «Про заходи щодо підвищення ефективності державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів», відповідно до якого Міністерство екології та природних ресурсів реорганізовується і на його основі створюються два центральні органи виконавчої влади, а саме: Міністерство охорони навколишнього природного середовища як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та гідрометеорологічної діяльності; Указ видано в розвиток рекомендацій РНБОУ від 06 червня 2003 року, що містять негативну оцінку ефективності управління вітчизняними Перед новоутвореним Держкомітетом ставляться завдання виробничого характеру, про що свідчить і сама його назва, і факт передачі йому повноважень з управління державними корпоративним правами Національної акціонерної компанії «Надра України». Сполучення цих функцій із управлінням заповідною справою є штучним і шкідливим, оскільки завдання збереження природної різноманітності ландшафтів, генофонду тваринного і рослинного світу, підтримання екологічного балансу, що згідно Закону України «Про Згідно із Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 р. (ст. 20) керівництво заповідною справою належить до компетенції спеціально уповноваженого органу центральної влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів («з питань екології та природних ресурсів» в іншому формулюванні, що присутнє в тексті тієї ж статті Закону), котрим залишається Міністерство, а не спеціально уповноважений центральний орган «з геологічного вивчення та раціонального використання надр&». Відповідно до статті 11 Закону України «Про При цьому слід підкреслити, що в питаннях управління біоресурсами, охорони рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення видів тваринного та рослинного світу, ведення Червоної книги України, що принципово важливо для розвитку Важливим є той факт, що ані РНБОУ, ані Кабінет Міністрів, ані Верховна Рада (котра розглядала питання стану З метою усунення правових колізій та мінімізації можливих негативних наслідків прийняття Указу, на нашу думку, було б доцільно внести в нього ряд змін, а саме: 1. Оскільки безпосередня компетенція новоутвореного Держкомітету в сфері природокористування фактично поширюється лише на вивчення і раціональне використання надр, пропонуємо змінити його назву на «Державний Комітет з надрокористування», що більшою мірою відповідатиме реальному змістові його діяльності. 2. Пропонуємо повернути Державну службу заповідної справи до складу реорганізованого Міністерства охорони навколишнього природного середовища України. При цьому до сфери координації та контролю Міністерства слід включити і ті обєкти 3. 3 метою забезпечення формування й ефективної реалізації цілісної державної екологічної політики пропонуємо також віднести Держкомітети, відповідальні за використання різних видів природних ресурсів (Держкомліс, Держкомзем, Держкомводгосп, а також новоутворений Держкомітет) до сфери безпосередньої координації Міністерства, що відповідає ст.20 (п.«ї») Закону України «Про охоронну навколишнього природного середовища». При цьому, на відміну від практики Реалізація положень Указу в незмінному вигляді призведе до управлінського і методологічного дисбалансу в сфері природоохорони та природокористування. Відрив питань охорони довкілля від питань природокористування призведе до руйнування всієї системи захисту навколишнього середовища, унеможливить здійснення цілісної та ефективної екологічної політики спрямованої на формування засад сталого розвитку в Україні. Шановний пане Президент! Наше звернення продиктоване турботою про майбутнє природоохоронної справи в нашій країні, про стан довкілля і екологічні права наших співгромадян, зорієнтоване на захист загальносуспільних, а не приватних чи корпоративних інтересів. І ми сподіваємося, що Ви підтримаєте викладені вище Пропозицій. З повагою, Звернення громадян підтримують такі громадські екологічні організації: 1. ВЕГО
|
|
|||||||||