Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Звіт ВЕГО «МАМА-86»
про проведення Всесвітнього дня води
22 березня 2002 року в м. Києві

Під час Всесвітнього дня води цього року ВЕГО «МАМА-86» запланувала провести широку інформаційну кампанію серед школярів міста. Основою цього заходу стали уроки води у різних київських школах. Була розроблена програма уроків, в проведенні яких брали участь співробітники ВЕГО «МАМА-86» та команда з 11 волонтерів — учнів шкіл, гімназій, ліцеїв; студентів Національного університету «Києво-Могилянська Академія» та Міжнародного соломонова університету.

Програма проведення уроків складалася з:

  • лекції щодо проблем води, сучасного стану водних ресурсів України та питного водопостачання, про інфекційні хвороби, що передаються водою, про раціональне використання води;
  • демонстрації навчального фільму «Не всюди є вода»;
  • анкетування з метою з'ясування обізнаності школярів щодо проблем води. До анкети увійшли питання міжнародного проекту «Голос води», який йде в рамках підготовки до Третього всесвітнього водного форума, який відбудеться в Японії в 2003 році.

«МАМА-86» запросила експерта — д.м.н. Корчак Г.І., Інститут гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва АМНУ для підготовки аналітичного огляду «Вода та інфекційна захворюваність в Україні», який став основою інформаційної листівки та матеріалів для преси до Дня води.

Залучені до проведення акції волонтери отримали кодекс волонтера, інформаційні матеріали та були запрошені на тренінг, під час якого вони мали можливість ознайомитися з проблемами води, відеофільмом та потренуватися презентувати свої виступи.

Уроки води пройшли у 13 школах міста Києва. Біля 2000 учнів різних класів прослухали ці уроки та отримали інформаційні листівки. 1118 учнів взяли участь в опитуванні. Аналіз анкет показав, що майже всі опитані усвідомлюють залежність стану здоров'я від якості води. Найбільша кількість опитаних — 31% використовує для пиття та приготування їжі водопровідну воду, 25% артезіанську, 15% — покупну. Але 26% — надають перевагу комбінованому водопостачанню: водопровідна, артезіанська та покупна вода — 5%, водопровідна-артезіанська — 8%, водопровідна-покупна — 7% та артезіанська-покупна 8%. Половина респондентів використовує вдома пристрої доочищення питної води. 45% опитаних правильно вирішили задачу: скільки літрів води витікає з крану за 15 хвилин. Найменше учні поінформовані про стан води у своєму місті. Відповіді на питання щодо водних проблем, якими переймаються діти; їх уявленнями про рішення проблем та шляхи досягнення цього свідчать про небайдужість дітей в цілому до цих проблем. Значну стурбованість дітей викликають питання щодо забруднення річок промисловими та побутовими відходами; щодо впливу неякісної питної води на здоров'я людини та щодо майбутнього водних ресурсів як України, так і всього світу. Приємно відзначити, що діти не тільки підкреслювали недоліки та недоробки дорослих а і самі готові робити певні кроки задля поліпшення існуючої ситуації — навіть йти працювати до екологічної інспекції!

В цей день листівки щодо проблем води та інфекційних захворювань були розповсюджені серед відвідувачів, головним чином мам і дітей, дитячої поліклініки №2 клінічної лікарні №8 Шевченківського району м. Києва.

ВЕГО «МАМА-86» висловлює щиру подяку всім хто приєднався до нас в цей день.