Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ
Основні висновки за результатами масового опитування споживачів, який проводила ВЕГО «МАМА-86» в рамках проекту «Зелений вибір України»Переважна більшість учасників опитування купує в сезон овочі і фрукти здебільшого на офіційно відкритих ринках. У великих містах з населенням понад мільйон мешканців порівняно з малими містами обласного підпорядкування більше респондентів надає перевагу супермаркетам, ніж в інших містах. В свою чергу, в малих містах зафіксовані найчисельніші групи тих, хто самотужки вирощує овочі і фрукти. Серед різних соціально-професійних груп частіше за інших відвідують супермаркети з метою купівлі овочів і фруктів підприємці, тоді як серед пенсіонерів найпоширенішим є самостійне вирощування цієї категорії продуктів харчування. Опитування фіксує готовність однозначної більшості платити більше за овочі і фрукти, що були вирощені без будь-яких хімікатів на противагу значно меншої готовності платити додатково за гарантоване дотримання безпечних норм хімічних домішок в продукти харчування. Чим вищий рівень освіти респондентів, тим вищою є їхня готовність додатково платити за екологічну безпечність продуктів. Визначальним чинником під час купівлі продуктів харчування для респондентів є відсутність консервантів та місце виробництва в межах України. На зазначені характери тиски особливу увагу звертають покупці з вищою освітою. Для майже третини всіх учасників опитування критерієм відбору є відсутність барвників, а для кожного п'ятого респондента — який орган дозволив виробництво даного продукту. Розробку системи екологічної сертифікації продуктів харчування та промислових товарів респонденти довіряють насамперед Міністерству охорони здоров'я України, тоді як найменше довіряють цю справу Міністерству охорони навколишнього природного середовища та обласним санітарно-епідеміологічним станціям. Звертає на себе увагу факт більшої довіри опитаних в цьому питанні до екологічної громадської організації, ніж до державних органів дотримання екологічної та санітарної безпеки. Переважна більшість респондентів визнає свою недостатню інформованість про продукти харчування, причому респонденти з вищою освітою більш критично оцінюють власну поінформованість з цього питання, порівняно з опитаними з нижчим рівнем освіти. Половина учасників опитування зазначила яку саме інформацію бажано поширювати серед пересічних громадян. Насамперед респондентів цікавлять різноманітна інформація щодо впливу вживання продуктів харчування на здоров'я людини, а тому передусім цікавить хімічний склад харчових продуктів. В той же час, зовсім незначна частина опитаних переймається власне екологічними аспектами технології харчової промисловості, насамперед з огляду на екологічну безпеку такого виробництва для навколишнього природного середовища. У повній відповідності про бажану інформацію щодо продуктів харчування, є бажання респондентів мати більш детальну інформацію на упаковці продуктів. Це знов-таки насамперед інформація про вплив споживає мого продукту на здоров'я людини. Респонденти готові відмовитись від купівлі продукту насамперед у випадку, коли його виробництво негативно впливає на якість питної води в Україні, тобто на здоров'я самого респондента та його близьких. Така відмова є скоріше пересторогою за себе, а не є свідченням високого рівня екологічної свідомості. Підтвердженням цього висновку слугує той факт, що учасники опитування менше всього готові відмовитись від купівлі обраного продукту, якщо його виробництво наносить шкоду лісам сусідньої країни.
|
|
|||||||||