Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ
Дитячий проект у ВорохтіВЕГО «МАМА-86» в партнерстві з організацією WECF, за підтримки програми МАТРА Міністерства закордонних справ (Нідерланди) реалізує проект «Співпраця задля збалансованого розвитку на селі». Цей проект включає три напрямки діяльності: доступ до питної води, екосанітарія та органічне сільське господарство. Значна увага в проекті приділяється інформаційній роботі, в тому числі — безпосередній участі молоді в процесі вивчення стану довкілля та розробка заходів по його покращенню. Оскільки ЯМЕГО «МАМА-86-Яремче» реалізує проект у смт. Ворохта Яремчанської міської ради Івано-Франківської області, то саме Ворохтянська школа стала центром просвітницької діяльності як для дітей, так і для дорослого населення. Так, учні Ворохтянської ЗОШ отримали тести для дослідження води методом експрес-аналізу на вміст нітритів та нітратів. Таким чином, діти започаткували свій дитячий водний проект. Оскільки чиста питна вода є запорукою здоров’я населення, то зростає потреба в проведенні моніторингу її якості. Важливо, що в таких акціях бере активну участь підростаюче покоління, за якими майбутнє. В школі створено екологічну команду, що складається з активістів-екологів 7—10 класів. Всього — 15 учасників. Члени еко-команди пройшли певний курс навчання за допомогою членів організації «МАМА-86-Яремче», і тепер самі навчають інших дітей в школах і батьків удома. Це — ланцюгова реакція, яка здатна охопити широкі верстви населення. Напрацьовані матеріали будуть використовуватися у шкільних факультативних курсах, на годинах класного керівника, відкритих тематичних уроках тощо. Крім того, учасники еко-команди розробляють план заходів для своєї школи для того, щоб зробити її більш сталою (збереження водних та енергоресурсів, а отже і зменшення витрат, стале поводження з відходами, де можливо, вирощування органічної продукції). Отже, проведення моніторингу якості питної води в криницях смт. Ворохта став ще одним заходом, який приніс важливі практичні результати. Експрес-тести на вміст нітритів та нітратів показали рівень забрудненості води в колодязях індивідуального та громадського користування. Всі результати тестування учні заносять у журнал, де окремо зазначені чисті колодязі (з вмістом нітратів від 0 до 10 мг/л), слабо забруднені (від 0 до 25 мг/л), забруднені (від 25 до 50 мг/л), сильно забруднені криниці (від 50 до 500 мг/л), при допустимій нормі — 45 мг/л. Таким чином, діти включаються у вирішення «дорослих» проблем, адже кожному місцевому жителеві цікаво, яку воду він споживає. Відрадно і те, що і дорослі люди приносили для перевірки воду, а результати тестування змушують їх звернути увагу на вирішення проблем якості води. Результати досліджень діти представлять місцевій владі з метою привернення уваги до даної проблеми. Окрім того, учні планують провести моніторинг річкової води. Вже зараз вони зібрали методичний матеріал по визначенню екологічного стану р. Прут. Для цього вони організують гідрологічний пост, де будуть визначати температурний режим річки, витрату води, мутність, рН, запах та вміст кисню. На нашу думку, найкращим результатом проекту є залучення молоді, працівників освіти, широкого кола експертів до формування нового змісту екологічної освіти в контексті сталого розвитку, участь всіх зацікавлених сторін, а головне — учнів у проведенні інтерактивних дитячих семінарів. Важливим моментом є використання системного підходу — поєднання екологічного виховання з практичною роботою, різноманітними розвиваючими заходами, розвитку лідерських якостей тощо. Проведення інтерактивних семінарів, де учні навчають учнів, є ефективним засобом екологічного виховання. Досвід показує, що така інформація краще сприймається двома сторонами, є цікавою і корисною. Прикладом можуть бути такі семінари в Микуличинській ЗОШ, Ворохтянській ЗОШ та Яремчанській ЗОШ №3, за участю дітей санаторію «Сніжинка», які проводила еко-група Ворохтянської ЗОШ під керівництвом вчителя біології Кепещук Любові Леонідівни. Ключовими питаннями семінарів були збереження та охорона водних ресурсів, ґрунтів, повітря; проблема поводження з твердими побутовими відходами; охорона рослинного та тваринного світу нашого краю. Нагромаджуючи зерна кращого досвіду і проводячи пошук нових форм роботи з підростаючим поколінням, потрібно ставити за мету формування всебічно розвиненої особистості з високим рівнем екологічної і природоохоронної культури. Саме таку мету реалізовує Всеукраїнська екологічна громадська організація «МАМА-86» через проекти «Співпраця задля збалансованого розвитку на селі» та «Зелений вибір України». Таким чином, власне практична діяльність молоді допомагає їм в усвідомленні свого місця та ролі в загальному природному процесі розвитку.
|
|
||||||||||