Увага! Це архівна версія сайту. Новий сайт ВЕГО «МАМА-86» знаходиться ТУТ

Від моделей до реальності:
практичне впровадження ідей освіти для сталого розвитку

31 березня 2006 р. у м. Харкові пройшов круглий стіл «Від моделей до реальності: практичне впровадження ідей освіти для сталого розвитку».

Організаторами цього заходу виступили Харківська міська екологічна громадська організація «МАМА-86-Харків», Харківський науково-методичний педагогічний центр Управління освіти Харківської міської ради, Харківська національна академія міського господарства.

Захід проводився у рамках проекту Всеукраїнської екологічної громадської організації «МАМА-86» — «Зелений вибір України», який присвячено сталому виробництву та споживанню в країні і впроваджується за підтримки фонду NOVIB Oxfam (Королівство Нідерландів).

Метою заходу стало обговорення  ролі екологічної освіти у процесі практичного впровадження ідей освіти для сталого розвитку на прикладах спільної роботи ВЕГО «МАМА-86» з вищими, загальноосвітніми та позашкільними закладами освіти.

Учасниками заходу були викладачі вищих навчальних закладів м. Харкова та м. Києва, вчителі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів м. Харкова, методисти Харківського науково-методичного педагогічного центру, Харківського обласного науково-методичного інституту безперервної освіти, представники громадських організацій, видавництв, студенти вищих учбових закладів (усього 60 чоловік).

Теми обговорення на круглому столі:

  1. Стратегія регіону країн Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН) для освіти в інтересах сталого розвитку та шляхи її впровадження.
  2. Національна стратегія екологічної освіти як складова частина освіти для сталого розвитку.
  3. Проект ВЕГО «МАМА-86» «Зелений вибір України», присвячений сталому виробництву та споживанню в країні.
  4. Співробітництво державних і неурядових організацій для реалізації цілей освіти в інтересах сталого розвитку.
  5. Приклади спільної практичної діяльності щодо розробки та втілення елементів екологічної освіти в навчальний та виховний процеси.

Учасники круглого столу:

  • Ознайомилися з діяльністю ВЕГО «МАМА-86» за напрямком «Екологічна освіта та просвіта».
  • Ознайомилися зі шляхами впровадження Стратегії регіону країн Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН) для освіти в інтересах сталого розвитку.
  • Обговорити хід реалізації «Концепції екологічної освіти в Україні» на регіональному рівні.
  • Ознайомилися з досвідом роботи навчальних закладів щодо створення та реалізації моделей екологічно орієнтованого  освітнього середовища.

Було заслухано та обговорено 11 доповідей згідно з програмою круглого столу.

Під час роботи круглого столу його учасникам було надано методичну допомогу (буклети, брошури) щодо розробки та втілення ідей освіти для сталого розвитку у навчальний та виховний процеси.

Окремим блоком роботи круглого столу стало обговорення концепції школи сталого розвитку, яку можливо розвивати, виходячи  з двох підходів:

  • Трансформування екологічної освіти в освіту для сталого розвитку (приклад Росії).
  • Створення нової структури на державному рівні, яка виконує функції з освіти для сталого розвитку (приклад Великобританії).

Учасникам круглого столу було презентовано інформаційні матеріали з питань створення моделей шкіл сталого розвитку.

Серед учасників круглого столу було проведено анкетування для визначення напрямків та  шляхів співробітництва державних і неурядових організацій для реалізації цілей освіти в інтересах сталого розвитку.

За матеріалами виступів та обговорень учасники круглого столу прийняли відповідну резолюцію з рекомендаціями щодо покращання державної екологічної політики в освітньому просторі.